Projet sur les lauréats français du prix Nobel de littérature

Με αφορμή την απονομή του Βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας τον Οκτώβριο του 2022 στην Γαλλίδα συγγραφέα Ανί Ερνό, οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος γαλλικών της Β΄τάξης του 2ου Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού Ασημομύτη Ηρώ, Βάββα Ήλιδα, Βαρκαράκης Σπυρίδων, Κάκιας Αναστάσιος, Κατσαρού Μαρία, Κυβέλλος Αντώνης, Κωνσταντοπούλου Άννα, Μάη Δήμητρα, Παπαποστόλου Αδαμαντία, Φραγκούλη Μαρίνα με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους Μαρίας Σερβετά ασχολήθηκαν στη διάρκεια τής σχολικής χρονιάς 2022-23 με τους Γάλλους λογοτέχνες που έχουν κερδίσει το Βραβείο Νόμπελ.

Σημείο αφετηρίας ήταν μια σύντομη εισαγωγή στο έργο της Ανί Ερνό, πρώτης Γαλλίδας συγγραφέως στην οποία απονένεται το βραβείο, και η λογοτεχνική ανάλυση αποσπασμάτων από το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημά της «La place». Στη συνέχεια, οι μαθητές κατέγραψαν τους Γάλλους συγγραφείς που έχουν κερδίσει αυτό το βραβείο και καθένας ανέλαβε να παρουσιάσεί δύο μεταξύ αυτών. Ανέτρεξαν στην επίσημη ιστοσελίδα της Σουηδικής Ακαδημίας και του Βραβείου Νόμπελ, επισκέφτηκαν και αναζήτησαν πληροφορίες σε γαλλικές λογοτεχνικές ιστοσελίδες, σε γαλλικές ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες και σε ιστοσελίδες που επισκέπτονται οι Γάλλοι μαθητές για τη μελέτη λογοτεχνικών κειμένων και αναλύσεων. Τέλος, δημιούργησαν μια ηλεκτρονική παρουσίαση εστιάζοντας στο λογοτεχνικό ύφος και τις συγγραφικές ιδιαιτερότητες κάθε νομπελίστα.


Χάρη σε αυτή την εργασία, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με πρωτότυπα γαλλικά λογοτεχνικά κείμενα, προσέγγισαν τα βασικά χαρακτηριστικά σύγχρονων λογοτεχνικών και φιλοσοφικών ρευμάτων (Ρομαντισμός, Παρνασσισμός, Συμβολισμός, Νέο μυθιστόρημα, Παράλογο, Υπαρξισμός, κλπ) αποκόμισαν νέα γνώση σχετικά με την ιστορία και την κουλτούρα τής χώρας, συνεργάστηκαν στο πλαίσιο μιας κοινής παρουσίασης και βεβαίως είχαν την χαρά να δουν τις γνώσεις τους στα γαλλικά να αξιοποιούνται για την υλοποίηση μιας συλλογικής εργασίας. 

Μπορείτε να δείτε εδώ την συγκεντρωτική παρουσίαση των μαθητών και μαθητριών.:https://www.arsakeio.gr/images/stories/PS/2022-23/BLYKPS/20289/001.pdf